SSR 2017 Efterbil 904

 
Ett sent återbud
från den tänkta chauffören till efterbilen 
 
 
gjorde att frågan gick till Anna 
som glatt tog plats bakom ratten 
 
för att tillsammans med Lisa Johansson 
åka efter alla tävlande och stänga sträckorna
 
 
dvs samla in uppgifter från alla tidskontroller
protokoll och pärmar 
 
tillsammans med Resultatservice och HQ 
hålla koll på alla tävlande
 
räkna, räkna och åter räkna 
så att alla verkligen hade kommit till sträckan
 
vänta, vänta och åter vänta 
när någon fattades 
 
 
och inte hade ringt in till HQ
och meddelat att de hade brutit 
 
några tävlande fanns kvar utmed banan 
och då stannade de
och förhörde sig om att allt var i sin ordning
 
likaså stannade de till
och pratade kort med boende
som drabbats av egendomsskada
 
de fick upphittade delar från rallybilar 
med sig tillbaka till serviceplatsen
 
Efterbilen ska helst ligga precis efter sista bil 
och starta minuten efter på varje sträcka
 
 
som en säkerhet 
ifall det händer något med sista tävlingsbilen
 
Anna och Lisa lyckades ligga nära sista bilen 
på de allra flesta sträckorna 
bra jobbat tjejer!!!
 
 
 

SSR 2017 fredag del 3

 
När alla bilar startat i 42:a South Swedish Rally 
 
 
var det dags att ställa iordning TC 3A 
 
dvs TimeControl/TidsKontroll 3A Service In 
eftersom de tävlande
 
skulle komma tillbaka
för 20 minuter service efter att de kört SS 3 
 
 
TC 3A bemannades av funktionärer från larssonrally 
 Maj-Lis som arbetat i många år med SSR
 
 
och så jag som brukar fotografera 
så det blev inte så många servicebilder 
 
 
förbil 901 kommer in för service
 
 
i det serviceteamet fanns reklam för larssonrally
 
 
strax efter kom JSM-bilarna 
och ställde sig att vänta in sin ideala ankomsttid
 
 
Hampus/Micke in för service efter SS 3
 
 
vi fick hjälp att hålla ordning
på de insamlade tidkorten, Tack Bertil
 
 
från TK:n kunde vi se 
in i några servicetält 
 
 
och det jobbades även mittemot oss ibland
 
 
när TC 3A var klar 
hann vi precis inom HQ 
 
för inlämning av protokoll 
och intag av enkel kvällsmat 
( en kokt korv i bröd )
 
 
sedan var det dags igen 
med skillnaden att TK:n hette 6A
 
de tävlande hade nu kört 6 specialsträckor
och sista servicen före nattvila i Parc Fermé 
var hela 45 minuter
 
Hampus/Micke checkar in i TC 6A
efter att ha kört klart första dagsetappen
 
 
45 minuter service avslutar första etappen
 
 
mittemot TK:n fanns en zon för heta arbeten
där var välbesökt
 
 
det blev lite svalare 
men var fortfarande fantastiskt fint väder i skymningen
 
 
bild från TC 6B service ut/parc fermé in
 
 
för oss återstod att lämna in materialet vi använt 
äta en nattmacka 
 
och sedan var det dags för vår nattvila
efter en fin fredag
 
 

SSR 2017 fredag del 2

 
Första start var kl 14.30 
från startrampen på torget i Karlskrona
 
med startnummer 3 
gällde det för Hampus/Micke att ha koll 
 
på när det närmade sig start
Hondan var startklar
 
 
Rallyradion dök upp 
och ville ha en intervju
 
 
Micke satte sig tillrätta i Honda 
klar för start
med roadbooken framme
 
 
när intervjun var klar 
körde de fram och ställde sig i startkön
 
 
Joakim som själv kört SM-Rally
tillsammans med Micke
 
kom med några sista ord på vägen
 
 
sen dök tidigare Grupp E kollegan Per Molin upp 
och önskade lycka till
 
 
förväntansfull Co-driver
Micke Holmgren Kristianstads MK
 
 
presschef Anne-Mo Friberg kom fram 
och ville ha en intervju inför starten
 
 
vid förvarning och vänta här-skylten 
delades det ut energibars 
 
 
och sen var det äntligen dags 
upp på startrampen för start 
 
i South Swedish Rally 2017
 
 
intervjudags igen på rampen 
det var många människor som tittade på starten
 
 
och så var tävlingen igång 
och skulle vara i två dagar 
 
 
nu skulle det köras tre sträckor 
innan det var service här på torget 
 
servicepersonalen kunde sitta ner
och vänta in ekipaget efter SS3
 
 
forts följer